γ. ΧΩΡΙΟ ΑΝ. ΤΜΗΜΑΕξαιρετικός ήταν και ο φετινός Αύγουστος στο χωριό.

Χάρμα οφθαλμών να αγναντεύει κανείς προς όλες τις κατευθύνσεις, όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες. 

 Κόσμος πολύς, ιδιαίτερα τις ημέρες της Παναγίας (περισσότερος από πέρυσι, κατά την εκτίμηση ντόπιων παραγόντων) και τα αυτοκίνητα να έχουν καλύψει τον κεντρικό δρόμο από τρανηβρύση μέχρι γαϊδουροκυλίστρα αλλά και τους δρόμους μέσα στο χωριό.

Καιρός θαυμάσιος. Εκτός από ένα απόγευμα που έβρεξε για λίγο, όλες οι μέρες ήταν αρκετά ζεστές, με πολλούς να κυκλοφορούν το βράδυ και χωρίς μπουφάν!

.

Koimisi TheotokΠαιδιά πολλά κάθε ηλικίας, με τα μικρότερα να τριγυρίζουν και να παίζουν μέσα στο χωριό και τα μεγαλύτερα να βολτάρουν συνήθως προς το Σουλινάρι και προς το εκκλησάκι του Αγίου Νεκταρίου. Η «Ράχη» πάντα με κόσμο, μικρούς και μεγάλους, ιδιαίτερα τα βράδια. Εξαιρετική η θέα προς τα 4 σημεία του ορίζοντα και …προς τον έναστρο ουρανό. Η «αχιβάδα» του Νικολάκη Λιατσόπουλου είχε την τιμητική της, κυρίως από έφηβους και νεαρούς ενήλικες. Επίσης το καφενείο-ταβέρνα του Γιάννη Ρουσιά γνώρισε ημέρες δόξης από τους θιασώτες κυρίως της «πρέφας» και της «δηλωτής 4» (και δεν είναι μόνο αυτοί που παίζουν, είναι και άλλοι τόσοι που παρακολουθούν… ), αλλά και τα εξαιρετικά σουβλάκια. Το μαγαζί του Ν. Τρουπή (Αλούπη) έχει εξειδίκευση στο …τσίπουρο, όπως πάντα.

ζ. δισμάςΟι γυναίκες προτιμούσαν τη βόλτα συνήθως προς το Σουληνάρι αλλά και αρκετές προς τα δυτικά του χωριού, όπου βρίσκεται και το νεκροταφείο, ενδεχομένως να μνημονεύσουν και κάποιον δικό τους.

Η μεγαλύτερη κινητικότητα στο χωριό παρατηρήθηκε από το Σάββατο 13 μέχρι την Τετάρτη 17 Αυγούστου:

.1.Σάββατο.

Το πλέον ενδιαφέρον γεγονός της ημέρας αυτής ήταν η εκδήλωση που είχε οργανώσει ο Σύνδεσμος στο Πολ. Κέντρο, με 5 ομιλητές και με θέμα: «Αναμνήσεις από τα μαθητικά μας χρόνια στο δημοτικό του χωριού και στα Γυμνάσια». Λεπτομέρειες για την εκδήλωση αυτή έχουν δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα servou.gr  Πρέπει να επισημανθεί πάντως, πως η προσέλευση των πατριωτών δεν ήταν η αναμενόμενη, πράγμα που επηρεάζει αρνητικά την προοπτική για το μέλλον του Συνδέσμου. Αυτό πρέπει να προβληματίσει όλους τους πατριώτες και καλό είναι να ανταποκρίνονται στα καλέσματα του Συνδέσμου, αν δεν θέλουν να διαλυθεί.

.2. Κυριακή.

Παραμονή της Παναγίας. Την ημέρα αυτή είχε προγραμματιστεί μετά τη λειτουργία, να γίνει η Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου. Δυστυχώς όμως ένα δυσάρεστο γεγονός (κηδεία Τασιάς Ι. Τρουπή) ανάγκασε τους οργανωτές να μεταθέσουν την εκδήλωση για την Τρίτη 16-8-16.

14-ΕΠΙΤΑΦ 2016 Β14-ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ 2016 ΑΤο απόγευμα έγινε ο καθιερωμένος εσπερινός και ακολούθησε περιφορά της εικόνας της Παναγίας πάνω σε στολισμένο επιτάφιο, όπως συμβαίνει στο Άγιο Όρος και εφαρμόζεται και στο χωριό μας τα 2-3 τελευταία χρόνια (φωτογραφίες).

 

Η συμμετοχή των πατριωτών (ιδιαίτερα των γυναικών) ήταν σχεδόν καθολική και αυτό που παρατηρούσε κανείς στην περιφορά ήταν συζητήσεις και «χαιρετούρες». Πάντως η πομπή δεν έφτασε μέχρι την Τρανηβρύση όπως συνέβαινε τα πρώτα χρόνια, ούτε καν μέχρι τη Ζαχαρού όπως συνέβη πέρυσι. Γύρισε πίσω, από την πλατεία, μπροστά από το σπίτι του αείμνηστου Θάνου Μπόρα. Όλα πλέον περιορίζονται…

14-ΜΑΡΑΓΚΑΙΟΙ.Το βράδυ της παραμονής έγινε το σχετικό «πανηγύρι», δυστυχώς χωρίς όργανα και χορό, όπως συνέβαινε κάποια χρόνια πριν.

.

Πάντως ο κόσμος κάθισε μέσα και έξω από τα μαγαζιά και απόλαυσε τη γουρνοπούλα και ότι άλλο είχαν φτιάξει οι μαγαζάτορες. Διασκέδασε στο βαθμό που υπήρχε διάθεση μέσα στο γενικότερο κλίμα της εποχής, που διαμορφώνουν οι δυσμενείς οικονομικές συνθήκες, που επικρατούν τα τελευταία χρόνια στη χώρα. Οι νέοι πάντως του χωριού το ξενύχτησαν, όπως και αρκετά άλλα βράδια. Στη φωτογραφία,  παρέα πατριωτών  συμμετέχει στο πανηγύρι.

.3. Δευτέρα, ανήμερα της Παναγίας.

Το πρωί η καθιερωμένη θεία λειτουργία στον εορτάζοντα μητροπολιτικό Ναό, όπως συμβαίνει κάθε χρόνο από το 1958, που έγιναν τα εγκαίνια της νέας εκκλησίας. 15-προαυλ. ναού 1

.

Το εσωτερικού του Ναού είχε γεμίσει από ευσεβείς προσκυνητές και πολλοί παρακολούθησαν από μεγαφώνου τη λειτουργία στον περίβολο του Ναού..

Μετά το πέρας της λειτουργίας από τον ιερέα του χωριού έγινε αρτοκλασία και δόθηκε η ευκαιρία στους πατριώτες να ανταλλάξουν ευχές και κάποιοι άγνωστοι μεταξύ τους να γνωριστούν.

.

15-προαύλ ναού 2Στη συνέχεια άλλοι έφυγαν για τα σπίτια τους, άλλοι για τα μαγαζιά (καφές, τσίπουρο, χαρτιά κλπ) και άλλοι έκαναν βόλτα στον κεντρικό δρόμο και αντάλλασαν ευχές. Στις φωτογραφίες εικόνες από το προαύλιο του Ναού.

Το βράδυ εικόνα ανάλογη με αυτή της παραμονής.

.4. Τρίτη.

Την ημέρα αυτή έγινε η εξ αναβολής προγραμματισμένη Γεν. Συνέλευση του Συνδέσμου. Όπως και για την εκδήλωση του Σαββάτου, στην ιστοσελίδα του Συνδέσμου έχει δημοσιευθεί αναλυτικό ρεπορτάζ, για όσα συζητήθηκαν και για τις αποφάσεις που πάρθηκαν. Παρόλο που στην ημερησία διάταξη περιλαμβανόταν και εκλογή νέου ΔΣ (το προηγούμενο ήταν διορισμένο πριν ένα χρόνο λόγω έλλειψης υποψηφίων) η συμμετοχή των πατριωτών δεν ήταν ανάλογη της σοβαρότητας της κατάστασης και της κρίσης που περνάει ο Σύνδεσμος. Τελικά και για να μην ανασταλεί η λειτουργία του 94χρονου πατριωτικού σωματείου (με τις τόσες δημιουργίες), το παλιό ΔΣ δέχθηκε να παραμείνει για ένα χρόνο ακόμη.

.5. Τετάρτη

17-θ. ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΑΠΟ ΜΑΓΑΖΙ Ν. ΛΙΑΤΣ.

 

 

 

Την ημέρα αυτή έφυγαν πολλοί πατριώτες από το χωριό για τις πόλεις και αρκετοί έκαναν δουλειές στα σπίτια τους, πράγμα που συνηθίζεται από τους Σερβαίους. Κάποιοι λίγοι τέλος βρίσκονταν στα μαγαζιά ή κάθονταν στην πλατεία και προσπαθούσαν να …λύσουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι στην εποχή μας…

.17-ΜΠΡΟΣΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΙΕΡΟ

.

Στη φωτογραφία αριστερά μία παρέα πατριωτών κάθονται απέναντι από το μαγαζί του Ν. Λιατσόπουλου και …«τα κουτσοπίνουν». Δεξιά στην άκρη (πίσω) διακρίνεται ο πάντα γελαστός και αγαπητός Μήτσιος (Αλβανός) και μπροστά ο Ηλίας Σκούρος, ενώ

στην άλλη άκρη αριστερά ο Ν. Λιατσόπουλος. Στην τελευταία φωτογραφία τρεις νεαροί κάθονται μπροστά από το Ιερό της Κοίμησης της Θεοτόκου.

.Και του χρόνου.

Χ. Ι. Μαραγκός


Εικόνες από το χωριό

 

Newsflash - Ξέρετε ότι...

Το χωριό μας αναφέρεται στα Κατάστιχα του Δήμου (kaza) Καρύταινας (περίοδος 1566-1574). Κατά τη χρονική αυτή περίοδο φαίνεται  ότι είχε 22 σπίτια μη Μουσουλμάνων και 10 άγαμους μη Μουσουλμάνους κατοίκους. Κατ' εκτίμηση είχε περί τους 120 κατοίκους. Το χωριό Αρτοζήνος, το οποίο επίσης αναφέρεται στα ίδια Κατάστιχα, ήταν πολύ μεγαλύτερο. Είχε 132 σπίτια μη Μουσουλμάνων και 39 άγαμους μη Μουσουλμάνους. Κατ' εκτίμηση είχε 726 κατοίκους.
(Πηγή: Ιστοσελίδα Arcadians.gr. Εισήγηση για τη Δημογραφική Σύνθεση Λεονταρίου-Καρύταινας http://conference.arcadians.gr/index.php?itemid=29&catid=2 )